dijous, 24 de juny del 2010

Montseny GR 5.2


El Turó de l'Home 1.707m desde Les Agudes 1.705m


S'acosta el Trail d'Andorra...hauria de fer alçada...hauria de fer montanya, montanya...sortida mínim de tres hores...a on puc anar?....Doncs el lloc més aprop de casa...El Montseny!!!!




Fa uns dies vaig pujar el Matagalls, ara toca el Turó de l'Home passant per Les Agudes, sortint de Sant Marçal del Montseny.

Diumenge a les 8h del matí cel clar, net, blau a 7º de temperatura, començo desde Sant Marçal direcció a El Puig, seguint el GR 5.2, GR que no deixaré en tot el camí. (Aquest GR fa la volta al Montseny enllaçant el Turó de l'Home i el Matagalls passant pel poble del Montseny, vaja uns 38 km, amb un desnivell de collons....cap a 5 hores...aquest estiu el provaré, algú s'apunta?.) Fins el Puig baixada suau per camí de bosc ideal per escalfar i per veure unes vistes sensacionals de Les Agudes, un cop al Puig, començo a agafar alçada suaument i em començo a endinsar per magnífiques fajedes humides, ja porto uns 4 km fins ara les senyals del GR molt ben marcades, no te pèrdua...però com sempre em perdo...que seria una sortida sense l'aventura de perdre's, m'emmerdo, m'esgarrinxo, passo per un salt d'aigua petit, paro, bec...haig de tornar enrera!!! Reculo per retrobar el camí, veig on m'he equivocat...esta clar quan si no saps el camí, s'ha de vigilar!!!! i no fer el badoc admirant el pasisatge, es el que té.


M'he equivocat al començament del corriol que ja enfila, de veritat, cap a Les Agudes, començo a pujar, primer correns, bé, amunt, amunt, sembla fàcil, sempre envoltat de faigs, amb el terra ple de fulles, la traça es veu molt bé, i si no sempre hi han els humanus excursionistus caritativus que van deixant senyals en forma de fites de pedres, óstia la cosa es comença a aclarir, els faigs van desapareixen i les tarterres fan presencia, ara de còrrer res de res, magnífiques vistes del Matagalls, vinga a fer escalons, ep i en compte que les pedres encara estan humides, cap amunt.



El Matagalls 1697m

Estic a punt d'arribar a dalt, i em dic...i si pujo pels escalons de Castellets...va som-hi, deixo el GR, i pujo i óstia, ara ja haig de grimpar, i encara més, i ara comença a ser tot molt aeri, i ara ja estic...escalant!!!, collons Eduard t'has emmerdat!!! ...i reculo per segona vegada, reagafo el GR i fins al cim de Les Agudes.

Desde el corriol fins a les Agudes he fet 1.5km amb un desnivell de 500m+ i he tardat 35min!!!


Vistes sensacionals, fa vent, m'haig d'abrigar, encara no hi ha gent, el silenci es desfà amb la presència d'algun corb. Descanso, l'ambient m'embriaga, faig fotos, veig l'inconfudible Bassegoda, el Castell de Montsoriu...


-Hola Bon dia
-Bon dia
-Has pujat desde Sant Marçal?
-Si d'allà en vinc
-Com esta el camí.
-Bé, perfecte, nomes s'ha d'anar en compte a les dues tarterres per les pedres humides
-Ui, pedres humides, deuen patinar? i podem caure?
-Doncs sí!
-Gràcies, doncs no baixem.
-Salut


...aquests eren una altra espècia dels humanus excursionistus, no eren els caritativus, sino els capullus.


Som-hi, el camí fins el Turó de l'Home és sensacional, perfecte, tot planejant i carenejant passant pel Puig Sa Carbassa i Turó de l'Home Mort, arribo amb uns 2 km... aquí si que hi han molts humanus excursionistus, ep també n'hi ha un de la meva espècia humanus corredorus tocatus de l'ala.


Vistes espectaculars, hi ha boirina pero es divisa perfectament Montserrat, el pantà de Santa Fe, Sant Esteve i Santa Maria de Palautordera, Arbúcies.......



M'arribo fins el Turó Gros 1651m passant per el Puig de Sesolles 1689m...i desfaig el camí recorregut per tornar al punt de sortida, aquest cop, peró, sense equivocacions i amb una baixada que em provoca un petit estat d'exitació controlada.


Molt bona ruta, perfectament marcada, amb vistes espectaculars, que ha estat el primer pas, per fer aquest estiu tot el GR5.2





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada