diumenge, 15 d’agost del 2010

Volta a l'Embassament de Boadella

Sant Llorenç de la Muga
33 km 950m D+ 2h 20'

Finalment un post de BTT. Les rutes que he anat fent no són de destacar, però aquesta per la quantitat de vegades que l'he fet, per lo agradable que és, m'ha vingut de gust de penjar-la.

Comencem desde el magnífic poble medieval de Sant Llorenç de la Muga, que té una merescuda visita turística, pels qui no hi he anat. Agafem el camí emporlanat que voreja la cua de l'embassament, passant per Can Patllari, deixem de vorejar l'embassament per enfilar-nos cap al Pla d'Amigó, que el deixem a mà dreta per agafar el camí cap al Mas Sant Andreu, el punt més alt de la ruta 395m. Acabem de fer la pujada més forta.Km.10

Estem a tocar de Maçanet de Cabrenys, però no hi anem, i agafem la pista que ens portarà al Molí d'en Robert,km.15, magnífic paratge, amb un restaurant, gorgues, piscina, i a l'estiu si està molt fresc. Aquestes coordenades fa que sigui un lloc "d'esmorzars de forquilla" per ciclistes, excusionistes i motoristes.

Avancem cap a l'hotel La Central, antigua central hidroelectrica restaurada i convertida en hotel. Ara passem per asfalt amb constant pujes i baixes fins que arribem a l'encreuament per anar al club nàutic de l'embassament. Ja hi som. Hem arribat, poca aigua, molta sorra, no és agradable de veure. Agafem tota una seria de caminets que ens fan donar la volta, ara sí, a tocar de l'aigua. Ara ens vindria de gust una banyota.

Arribem i travessem la presa, km.24,visió general de la situació, realment hi ha molt poca aigua, agafem el camí que ens porta a la presa petita, on hi ha la mateixa situació. Ara ja estem de tornada, enfilem cap el Mas Perafita, on agafarem la pista de la dreta que ens anirà deixant unes bones imatges de l'embassament durant el seu recorregut, fem l'últim "repetxonet", per arribar a Cal Moliner, i tot baixada fins a Sant Llorenç de la Muga.

Ruta fàcil, circular, amb una pujada forta inicialment, després els desnivells es suavitzent. Amb rutes alternatives, desde Sant Andreu, podem pujar a cim de La Creu de Montdavà,on hi han unes vistes impressionants, també ens podem arribar als pobles de Maçanet de cabrenys o de Darnius.