dissabte, 3 d’agost del 2013

TRANSALP 2013 ETAPA 6: SAN MARTINO DE CASTROZZA – CRESPANO DEL GRAPPA

SAN MARTINO DE CASTROZZA – CRESPANO DEL GRAPPA
105 Km  7h 32’

Quin contrast avui!!! De dormir a 1.500m a fer-ho a 200m. De no tenir calor a tenir molta calor o el pitjor, molta xafogor.
Hem començat molt diferent a altres dies , durant uns 20km hem fet baixada i planer, ens ho hem agafat amb molta tranquilitat. Un cop al poble de Mezzano, el tema ja ha canviat. Port de muntanya molt tancat entre muntanyes, que deiem, com carai han pogut posar un caminet per aquí. Durant el trajecte hem passat 6 o 7 túnels petits, sempre sentint el soroll de l’aigua, feia fresqueta tot i pujant.

Arribem al refugi de Vederne, on ens despedim dels magnífics Dolomites. Que ens han acompanyat durant 4 dies amb els seus massissos de pedra, aixecant-se verticalment cap al cel amb formes retallades i de diferents relleus, situats al nord d’Itàlia i on hem constatat que el turisme esportiu per fer escalada o esquí hi té molta influència.

Hi havia un tram, on hi han hagut moltes rebentades de rodes, potser hem vist 25 ciclistes , ha estat estrany, nosaltres ens n’hem escapat. Després de baixar el port com sempre mariconlultim, em fet un enllaç per carretera d’uns 15km fins arribar al poble de Rocca d’Arsiè, que està al costat del llac di Corlo al peu de l’històric Monte Grappa.

El Monte Grappa va ser molt important durant la 1ª i 2ª guerra mundial, lloc de defensa dels austríacs primers i dels nazis després, per això està ple de coves a les parets de roca, i tot un seguit de tombes en memoria de soldats.

La pujada són uns 10 km descomunals, d’una exigència aclaparadora, rodejats de vegetació que ha fet que estiguèssim sempre a cobert. Hem fet un desnivell directe de 1200m, per tant la mitjana del 12%, els que sou ciclistes ja sabeu que suposa això. Gran suada. A la part de dalt i durant 5 km i teniem un camí amb dificultat tècnica pel terreny, que ens ha “ratllat” una mica.  Abans d’arribar al 2AV fem un petit corriol amigable, que ens ha deixa un bon sabor de boca.

Seguim fins arribar al Croce del Lebi a 1.577m i a partir d’aquí el històric i famós “Sentiero 155”, que era el corriol que feien servir els militars per pujar al Monte Grappa per la part sur. 10 km d’un corriol exitant, libidinós i eróticament maravellós, amb un constant de curva a dreta i curva a esquerra , que teniem que estar concentrats, un pas en fals a alguna curva i…daltabaix de l’estimberri... i ara no estaria escrivint aquest rotllo de crònica. Cap al final es suavitza per arribar a Crespano del Grappa amb una xafogor com la que tenim a la Costa Brava. Aixxxx…ja trobo a faltar els Dolomites.