dimarts, 28 de maig del 2013

Porqueres 26.5.2013
70 km
3000 D+

Collons, collons, collons...com se les gasten els Sendicalistes del Pedal (altrament dit... sindicalistes del pàdel...jajaja). Sembla que comencem a tenir curses interessants, curses de BTT pur i dur, el de tota la vida, aquelles que si s'ha de baixar de la bici...es baixa, aquell que si hi ha fang, o plou, o neva, o un tsunami...no passa res. L'Esperxada, segons la meva humil opinió, tinc clar que la poso al mateix nivell que La Tramun i la Guilleries Extrem. Ben col.locadeta a l'arxiu de curses "Pata Negra"

Sensacional!!! Quin circuit ens van preparar, uff, uff,uff, corriols i més corriols, pujades fortes a plat petit, travessar riu... molt bé, molt bé i molt bé. Per repetir l'any vinent.

A la sortida som pocs, però hi ha molt de nivell. El fet que durant tota la setmana hagi estat plovent i que la setmana anterior hi va haver La Tramun, em suposo que ha fet minvar l'assistència...ells s'ho han perdut. Del Cassà només hi he anat jo!!! Són uns cagadets i ja els he obert un expedient disciplinari!!!

Sortida neutralitzada cap a Camós, comencem pujant cap a La Bora per asfalt, va bé per estirar. El perfil de la cursa, fa tremolar, la primera pujada és directa cap a Rocacorba. Tram que feia temps no hi passava, m'anava recorda'n a mesura que hi passava, sobretot la zona de les lloses. Un cop a dalt 17km amb 1h15'.

Comencen els corriols salvatges, humits, plens de fang, lents, fantàstics. Fem una zona molt maca, fins el Coll Saposa. Baixem cap a Pujarnol, i tot fent una mica de volta pugem a Sant Patllari. Macu,macu...El ritme ja és més lent he fet 13km dels quals 7 de baixada també amb 1h 15'...aixó vol dir...pujades fortes i baixades tècniques!!!!! Que bé ens ho estem passant!!!!

Fins aquí, més o menys, el recorregut força conegut per mi, a partir d'ara i fins Serinyà tot nou, no en tinc ni fava del terreny, dels corriols, de les pujades...lo desconegut, la novetat...m'excita!!!

Ens fan passar pel Bosc de Can Ginebreda, travessem la carretera de Sant Miquel de Campmajor i pugem per la zona de la Serra de Ginestar, que molt de tros anem seguint la carena. Ens fan baixar un tram descomunal i divertit, fins a Can Pla on travessem El Ser amb aigua fins els genolls...je,je,je ens hem refrescat una mica i m'ha anat molt bé.

Aquesta zona érem tres que fèiem "la puta i la ramoneta". Un, a les baixades em deixava, però a les pujades l'atrapava, i l'altra jo el deixava a les baixades i m'atrapava a les pujades. Collons nois ens aclarim o què!! Al final els he deixat a tots dos, i això que eren força jovenets. Ja ho dic veteranus power!!!

Travessat El Ser... territori conegut. Pugem cap a la Creu d'Hortós, ja portem 45km i 3h 44'. Ui,ui,ui...o apreto una mica més o no arribo al dinar de Festa Major de Cassà. Aquesta zona sempre m'ha agradat, sobretot el corriol de baixada, ràpid, de fàcil fer i revirat és al-lucinant, tot i tenir algun sustu. Tornem a travessar El Ser,sense mullar-nos, i fem una pujadeta cabroneta, que vàrem fer per la Territori Bora.

Em sento molt bé, les cames em responen, tinc la sensació que puc apretar més i ho faig, deu ser el dinar de Festa Major...ummmm...Canelons amb tomata de la Mare i vedella amb esbergínies ummmm.... uff que se m'en va l'olla.

Fem una pista de pujada fins a una urbanització, crec es deia Caselles, on hi ha avituallament. Recordo que n'hi m'he parat. Ja portem 60km, només en falten 10km. Queda poc. A l'avituallament s'ha posat a roda un ciclista que hem anat junts, bé, en realitat, que ha xupat roda, aquests últims kms, fins a la pujada de la Canova. On no sé si ha sigut la pujada, o l'espant del mig senglar penjat d'un arbre, que l'he deixat.

Ja feia uns kms que estava anant a més, l'arribada ha estat pletòrica, forçant, potser 30 km més m'haguèssin anat millor, jejeje... i entro a meta amb un sonriure...de 70km..i de 5h25'...i 14è classificat.

Pel que he "palpat" aquests Sendicalistes, estan una mica tocats, són senglars,senglars...com jo!!!! Molt bé per ells, el recorregut extraordinari, avituallaments moooolt correctes, classificacions penjades el mateix dia, fotos penjades el mateix dia, preu de la inscripció correcta. Per ser la primera, una felicitació de veritat.
...tot i així...sempre hi han coses a millorar...je,je,je...Jo començaria la cursa a les 8 del matí, és molt subjectiu i l'altra, en algun tram el marcatge era fluix... tot i que, entenc que marcar 70km ha de ser una currada bestial.

Salut i km's

1. Enhorabona pel recorregut Eduard, però sàpigues que això que has fet no és l'autentica "Esperxada=penjada".
    Nosaltres la varem fer el dimecres agafan el track de la web del sindicat i allò sí que era una esperxada.

Primer us han estalviat el tram de pujada a Rocacorba pel camí de a peu, es a dir amb la bici a l'esquena tota l'estona o parcialment.
    El segon tram que us han estalviat i ho trobo bé és el quilòmetre i mig que feies per dins el riu Ser, amb la perillositat de relliscar dins i caure en els nombrosos forats, amb la bici a l'esquena i amb aigua a genoll.

Autentica aventura que si tens oportunitat de tornar-la a fer et recomano.

2. Hola Xavi, gràcies pels aclariments. Amb l'aigua i fang que hi havia ja vam tenir-ne suficient, jejejeje.

Espero l'any vinent fer la ruta sencera.