dijous, 28 d’abril del 2011

Llançà-Sant Pere de Rodes-Llançà

Llançà
24 km 3h.




Ruta amb unes vistes bestials, sempre de cara el mar, que et crea un bon rotlloooooooo....

Començo desde el port de Llançà, la intenció inicial era agafar el GR-11 que va cap al Coll de Perer, aquí deixar-lo i baixar fins el poble de la Vall de Santa Creu, per ja enfilar cap a Sant Pere de Rodes, doncs no. Feia tan bon dia, que he decidit agafar el camí de Ronda (a la vegada GR-92) fins a Port de la Selva, quan arribo al Camping de la Vall travesso la carretera i ja vaig direcció al poble de La Vall de Santa Creu.

Fins al poble, el camí ha estat de corriol, amb molta vegetació, la riera de La Vall i el rec de Boets anàven a tope. Realment el camí m'ha sobtat, l'esperava més sec i abrupte, vaja una sorpresa per mi. El corriol sempre tira amunt, poc, però va fent. Un cop al poble, visita, 2 minuts i fet, té quatre cases comptades, i una font que l'aigua brollava de per tot arreu.



Amunt, amunt, surto del poble i el corriol ara sí que s'enfila, tot i que puc seguir corrent, ja costa i cada vegada comencen a haver-hi més escalons, a mig camí, faig una aturada per "jugar" un ratet amb una serp, que m'ha fututunsustuquecasiemcaguasobre, hem compartit mirades, quan l'he agafada se m'ha emprenyat i ha decidit acabar el joc.

Arribo al monestir, no m'aturo, i segueixo pujant fins al Castell de Sant Salvador i a pocs metres el cim més alt del Cap de Creus de 670m. cim de Sant Salvador Saverdera. Fotos de rigor, canvi d'impressions amb excursionistes francesos, mengar i beure una mica i avall que fot fred i plou una mica. Les vistes, com diuen els gavatxus...Merveilleux.



Torno al monestir, segueixo un tros de GR-92 direcció a mar, fins a un pàrquing. Aquí agafo el corriol marcat amb línea groga de Itinerannia, que em portarà fins al poble de Selva de Mar. Espectacular en 2 km he baixat 400 m de desnivell, per moments em creia l'home ocell...volando voy...volando vengo... del temps que he estat saltant sense tocar terreny.

Selva de Mar, una bona opció per passar-hi unes vacances. És el lloc on he menjat el millor arrós caldós amb cabra de mar. Passejada pel poble, torna a ploure, i torno a còrrer, ara pel carril bici que arriba fins al Port de la Selva. Desfaig el camí de ronda, per retornar cap al Port de Llançà.

Ruta de les bones...merveilleux...merveilleux plus!!! Tot i que, seria millor començar pel GR11...tot i que, seria més dur...tot i que, seria encara més merveilleux...tot i que, ja m'està bé aquesta ruta...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada